فصلنامه علمی نسیم کوثر

وابسته به بنیاد فرهنگی خدماتی امام حسن عسکری(ع)

فصلنامه علمی نسیم کوثر

وابسته به بنیاد فرهنگی خدماتی امام حسن عسکری(ع)

فصلنامه علمی نسیم کوثر
عنوان: فصلنامه علمی نسیم کوثر
مدیر مسئول و سردبیر: سید محمد حسینی دره صوفی
ویراستار: سید محمد نقوی
گرافیست: سید محمود محسنی
صاحب امتیاز: بنیاد فرهنگی خدماتی امام حسن عسکری
دفتر مرکزی: ایران، قم
تماس با مدیر مسئول و سردبیر: ۰۹۳۵۳۹۶۹۷۷۶

اهمیت و ضرورت تحقیق و پژوهش در رشد و توسعه جوامع کنونی بر همگان آشکار و انکار ناپذیر است. پژوهش و تحقیق خمیرمایه و عامل اصلی گسترش دانش و فناوری بحساب می­آید که در دنیای امروز با گسترش فراگیر و توسعه­ همه جانبه­ آن، عاملی اساسی و مهمی در رشد و توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جوامع محسوب می‌شود. فناوری‌ها و دانش‌های کنونی زاییده پژوهش‌های نظری و عملی بشر است که در این میان نهادها و نظام‌های مربوط به امر آموزش و پژوهش نقشی مهم و عظیمی در این موضوع ایفا می‌کنند.
نشریه علمی نسیم کوثر دارای سه بخش: مقالات اصلی، نقد مقاله و نقد و معرفی کتاب در زمینه رشته های علوم اسلامی و انسانی است که مخاطبان آن، استادان دانشگاه، دانشجویان مقاطع تحصیلات تکمیلی و پژوهشگران مؤسسات تحقیقاتی و عموم علافه مندان می ­باشند.
آخرین نظرات

حبیب‌الله حسینی

طلبه سطح چهار جامعه المصطفی العالمیه(ص) / نویسنده مسؤل؛ رایانامه:   habiballahahmadi238@gmail.com          

 میرزا حسن صالحی

 دانشجو کارشناسی ارشد دانشگاه قم

 
چکیده:

ایران و افغانستان اشتراکات فراوان با یکدیگر دارند. یکی از این روابط، روابط اقتصادی و تجاری بین این دو کشور همجوار است. پژوهش حاضر تجارت بین دو کشور ایران و افغانستان در سه حکومت اخیر ایران را مورد تحقیق قرار داده، و با بررسی تجارت در دوران قاجار، پهلوی و جمهوری اسلامی ایران، به این نتیجه رسیده که حجم تجارت بین این دو کشور با وجود اختلافات گوناگون و روبرو شدن با چالش‌هایی که روابط بین این دو کشور را کمرنگ کرده بود، نه تنها کم نشده بلکه با گذشت زمان و روی کار آمدن حکومت‌های جدید، روند افزایشی داشته است.  تحقیق حاضر با بررسی شرکای تجاری ایران و افغانستان، به این نتیجه رسیده که این دو کشور یکی از شرکای اصلی هم برای صادران و واردات به حساب می‌آیند، و استفاده از  ظرفیت‌های موجود در دو کشور و از بین بردن موانع، می‌تواند به تسهیل تجاری و گسترش شبکه توزیع و بازاریابی کمک شایانی کند. 
واژگان کلیدی:

تجارت، ایران، افغانستان، دوران قاجار، پهلوی، جمهوری اسلامی 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۰۳/۰۸/۱۸
سردبیر: سید محمد حسینی دره صوفی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی